flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія 2019-2020

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                               протоколом № 2  Зборів суддів

                                               Згурівського районного суду

                                               Київської області

                                                                                              від 24.05.2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунікаційна стратегія

Згурівського районного суду Київської області

на 2019-2020 рр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Згурівка

2019

 

Зміст

 

1.

Вступ

3

2.

Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

4-5

3.

Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблеми, які потребують вирішення

5-6

4.

Мета і основні завдання комунікаційної стратегії

6-7

5.

Цільові аудиторії суду

7-8

6.

Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

8-9

7.

Зведений календар запланованих заходів

9-11

8.

Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії суду. (Критерії оцінки результатів реалізації комунікаційної стратегії)

12

Моніторинг результатів комунікаційної діяльності

12

Нормативно-правові, інші документи та література, що використовуються при здійсненні комунікації

 

12-14

 

 

  1. Вступ

 

Комунікаційна стратегія Згурівського районного суду Київської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, яка покликана забезпечити прозорість та відкритість діяльності суду з метою зміцнення авторитет суду, і як наслідок підвищення рівня довіри громадськості до правосуддя.

Вона включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, спрямованих на надання об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодження постійного та якісного діалогу із суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя в цілому.

Комунікаційна стратегія розроблена на основі Стратегії розвитку судової системи в Україні на 2015-2020 р.р., Концепції інформаційно-комунікаційної стратегії Ради суддів України та Плану заходів щодо підвищення рівня правових знань громадян про судові процедури, функціонування судової системи та порядок захисту своїх прав і охоронюваних законом інтересів, схваленого рішенням ХІ з’їзду суддів України від 22.02.2013.

Зміст і структура Комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах  Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», Кодексу суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в судовій сфері.

Відповідальний за здійснення комунікаційної стратегії: керівник апарату суду.

Контроль і координація комунікаційної діяльності суду: голова суду.

Відповідальні за виконання: прес-секретар суду та головний спеціаліст з ІТ.

 

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

 

Суд від початку своєї діяльності прагне відкритості своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:

- Внутрішній – робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;

- Зовнішній – інформування суспільства про роботу суду,  налагодження діалогу  з громадськістю та ЗМІ, інформаційно-освітні заходи для молоді тощо.

Згурівський районний суд Київської області має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Велику роль в цьому відіграло впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього електронного документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.

На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Це сприяє покращенню якості та професійного рівня наданих громадянам судових послуг.

Задля широкого та системного висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації та з метою налагодження якісної комунікації між судом та суспільством, забезпечення авторитету правосуддя, зростання рівня довіри до судової влади, гарантування права громадян на інформацію та підвищення рівня обізнаності населення про діяльність Згурівського районного суду діє прес-служба.

Прес-служба суду взаємодіє з засобами масової інформації, інформує суспільство про діяльність Згурівського районного суду Київської області шляхом оприлюднення інформації на офіційній вебсторінці на вебпорталі «Судова влада України»: http://zg.ko.court.gov.ua/sud1011/, а також на офіційній сторінці у соціальній мережі Facebook: https://www.facebook.com/zg.ko.court.gov.ua/.

На офіційній вебсторінці Згурівського районного суду та на офіційній сторінці суду у соціальній мережі Facebook розміщена загальна інформація про суд, ставки судового збору, постійно публікується інформація щодо інформаційно-просвітницьких заходів, проведених у суді, інформація щодо розгляду справ, які становлять значний суспільний інтерес, актуальна інформація для відвідувачів суду та учасників судових проваджень, зразки типових заяв, тощо. Інформація на вищезазначених інформаційних ресурсах суду систематично оновлюється.

Суд періодично публікує актуальну для громадськості інформацію в районному друкованому виданні «Панорама».

У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких  відвідувачі суду мають можливість ознайомитися з графіком роботи суду, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду, переліком справ, призначених до розгляду на поточний день, зразками документів, платіжними реквізитами, інформацією про можливість отримання безоплатної первинної та вторинної правової допомоги тощо.

У суді час від часу проводяться Дні відкритих дверей для громадян та школярів, на яких судді та працівники апарату суду розповідають про діяльність суду загалом, а також про специфіку роботи судді, працівників апарату суду та наочно показують функціонування автоматизованої системи документообігу в суді, як проходять судові засідання тощо. Проводяться вікторини для школярів на правову тематику з призами для переможців, організовуються групові відвідування цікавих судових процесів для школярів з метою ознайомлення молодого покоління з процедурою судового розгляду справ у суді.

Започатковано традицію проведення навчальних судових процесів, де школярі мають змогу спробувати себе у ролі судді, прокурора, адвоката та інших учасників процесу. До підготовки школярів для участі у таких процесах, окрім працівників суду, залучаються діючі адвокати та прокурори, які допомагають школярам вжитися у відповідну роль.

Періодично проводяться робочі зустрічі та круглі столи з представниками правоохоронних органами та інших органів державної влади, від якості співпраці з якими залежить досягнення кінцевої мети правосуддя – ефективного захисту порушених прав та законних інтересів людини і громадянина.

Також проводяться спільні робочі зустрічі колективу суду з колективами інших судів загальної юрисдикції з метою обміну досвідом.

 

  1. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблеми, які потребують вирішення

 

Будівля, в якій функціонує суд, в осінньо-зимовий період погано опалюється, що створює некомфортні умови як для працівників суду так і для учасників процесу, оскільки тривале перебування в залі судових засідань стає складним випробуванням.

У приміщені суду обладнано три зали судового засідання, з яких дві обладнано для розгляду кримінальних справ.

Дві зали судового засідання обладнанні технікою для повного фіксування судового засідання за допомогою відеозаписувального технічного засобу, третя зала - технікою для повного фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

У залі наявна система відеоконференцзв'язку, що дозволяє проводити допит підсудного не доставляючи його в суд, а налагодивши відеоконференцзв'язок з відповідним СІЗО, а також свідків, експертів та інших учасників процесу, які не можуть прибути на засідання через територіальну віддаленість.

Також, система відеоконференцзв'язку використовується для проведення оперативних нарад з ТУ ДСА, іншими судами тощо.

 

У 2017 році проведено ремонт зали судових засідань на першому поверсі.

Повністю оновлено електромережу у приміщенні суду, що дозволило забезпечити якісне освітлення та зменшити кількість збоїв у роботі електромережі, що раніше часто призводило до перенесення судових засідань та проблем з комп’ютерною технікою.

У 2018 році проведено заміну вікон та вхідних дверей у приміщенні суду, встановлено грати на вікнах, організовано освітлення території суду у темну пору доби.

Проблемною залишається покрівля суду. Хоч у 2018 році ТУ ДСА організувало заміну покрівлі у зв’язку з тим, що вона протікала, проблеми це не усунуло. У зв’язку з неякісним виконанням будівельних робіт, покрівля протікає і на цей час, що призводить до сирості та утворення цвілі на другому поверсі приміщення та не сприяє нормальним умовам праці суддів та апарату суду.

Сьогодні перед судом стоїть важливе завдання, яке полягає в безперешкодному доступі до правосуддя маломобільних груп населення. Для цього в приміщенні суду обладнано пандус. Проте пандус досить слизький та не обладнаний перилами. Також необхідно ще обладнати кнопку виклику працівника суду, який би міг допомогти таким особам легко потрапити в приміщення суду.

За зиму 2018-2019 рр. вхідні східці майже зруйновані та потребують капітального ремонту.

Також, актуальним залишається питання забезпечення працівників суду комп’ютерною технікою.

Наразі перед судом стоїть завдання налагодити дієву співпрацю зі ЗМІ регіону  та громадськими організаціями, які діють на території району.

 

  1. Мета і основні принципи комунікаційної стратегії

 

Метою комунікаційної стратегії Згурівського районного суду Київської області є:

 

Основними принципами комунікаційної діяльності суду є:

 

  1. Цільові аудиторії суду

 

Відповідно до цілей та актуальних проблем суду, цільовими аудиторіями є:

Внутрішні:

Зовнішні:

На даний час, попри вирішення актуальних питань комунікацій,  для суду  пріоритетними цільовими групами є: молодь, сторони, які беруть участь у судовій справі, представники ЗМІ.

 

  1. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

 

Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи.

Обираючи засоби комунікації із громадянами, слід розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще було б обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

Канали зв’язків із громадськістю:

 

Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих ЗМІ працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

Обираючи засоби зв’язку зі школярами та студентами юридичних спеціальностей слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є підвищення правової культури населення, а також популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:

Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами загалом можуть бути:

 

Разом з тим слід відмітити, що сучасні суди мають можливість активно розвиватися в середовищі всесвітньої глобальної мережі Інтернет, яка докорінним чином може змінити погляди суспільства. Використання даного ресурсу дозволяє без «посередників» максимально поширювати соціально важливу інформацію про діяльність та проблеми суду. 

 

  1. Зведений календар запланованих заходів

 

п/п

Назва заходу

 

Цільова аудиторія

Очікуваний

результат

Орієнтовна дата проведення

Відповідальні особи

Внутрішня комунікація

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом

Судді та працівники суду

Налагодження ефективної комунікаційної  взаємодії у колективі, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Постійно

 

Суддя-спікер,

керівник апарату суду, головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю (прес-секретар)

 

2.

Проведення спільних заходів, нарад

Судді та працівники суду

Налагодження ефективної комунікаційної  взаємодії у колективі, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Постійно

 

Голова суду, керівник апарату суду

3.

Знайомство нових співробітників з колективом. Практичне ознайомлення з посадовими обов’язками.

Нові співробітники

Швидка адаптація нового працівника.

3-5 робочих днів з моменту прийняття на робота

Голова суду, керівник апарату суду, працівник, який займає аналогічну посаду (за дорученням керівника апарату), безпосередній керівник

4.

Семінар «Конструктивна взаємодія в колективі»

Працівники апарату суду

Формування ефективної команди

Протягом 2019 року

Керівник апарату суду, психолог

5.

Тренінг «Основи спілкування працівників суду зі ЗМІ та громадськістю»

Працівники апарату суду

Формування навичок спілкування зі ЗМІ

Протягом 2019 року

Керівник апарату суду, головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю (прес-секретар)

6.

Семінар «Медіа відкритість суду. Сучасний досвід, інновації та перспективи».

Судді, працівники апарату суду

Налагодження ефективної комунікаційної  взаємодії у колективі, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Протягом 2019 року

Керівник апарату суду, головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю (прес-секретар)

7.

Тренінг «Управління конфліктами»

Судді, працівники апарату суду

Попередження конфліктів, отримання навичок ефективного управління конфліктами та виходу з конфліктних ситуацій

Протягом 2019 року

Керівник апарату суду, психолог

8.

Організація анкетування суддів та працівників апарату суду щодо отримання внутрішньої оцінки якості функціонування суду

Судді, працівники апарату суду

Виявлення проблемних аспектів в організації роботи суду та взаємовідносинах в колектів

ІІІ квартал  2019 року

Керівник апарату суду/заступник керівника апарату суду

Зовнішня комунікація

1.

Моніторинг медійного простору регіону

Підготовка медіа-карти (внесення змін)

ЗМІ

Виявлення ЗМІ, що висвітлюють (можуть висвітлювати) діяльність суду. Налагодження ефективної співпраці зі ЗМІ

Протягом 2019 року

 

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю (прес-секретар)

2.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, оперативне реагування на недостовірну та таку, що підриває авторитет суду інформацію.

ЗМІ, громадськість

Підтримання (відновлення) позитивного іміджу та авторитету суду

Постійно

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю

3.           

Оновлення інформації на офіційній вебсторінці суду на офіційному вебпорталі судової влади України, офіційній сторінці суду в соціальній мережі Fаcebook та інформаційних стендах у приміщенні суду

Громадськість, учасники судових процесів

Оперативне та достовірне інформування про діяльність суду, вікритість

Постійно

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю

4.

Актуалізація інформації на екрані в холі

Відвідувачі суду

Підвищення обізнаності відвідувачів суду про судові правила та процедури

За необхідності

 

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю

5.

Висвітлення у ЗМІ подій, які відбуваються в суді, інформації про судові справи, які викликають суспільний резонанс

ЗМІ, громадськість

Забезпечення прозорості діяльності суду, підвищення рівня до віри до суду

Постійно 

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю, керівник апарату

6.

Екскурсійний тур в рамках дня відкритих дверей

Школярі, студенти, громадськість

Підвищення рівня правової культури та обізнаності про діяльність суду.

Підвищення рівня довіри до суду.

Профорієнтація молоді.

Протягом 2019 року

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю, керівник апарату

7.

Змодельоване навчальне судове засідання (у формі рольової гри)

Школярі

Практичне ознайомлення із порядком проведення судових засідань

Протягом 2019 року

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю, керівник апарату

8.

Проходження студентами вищих навчальних закладів практики в суді

Студенти-юристи

Підвищення престижності професії судді та працівника апарату суду

Постійно

Керівник апарату суду/заступник керівника апарату суду

9.

Організація соціологічного опитування думки громадян за методикою карток громадського звітування щодо оцінки якості окремих аспектів роботи суду

Відвідувачі суду, громадськість

Налагодження ефективної комунікації. Виявлення проблемних аспектів в організації роботи та діяльності суду.

ІІІ квартал 2019 року

Головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю

 

 


  1. Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії суду

 

Комунікаційна стратегія Згурівського районного суду Київської області впроваджується з метою покращення стану зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.

За результатами впровадження комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду через підвищення правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах, про свої права та обов’язки, про діяльність судів в цілому.

Суди повинні сприйматись громадськістю як установи, які дійсно стоять на захисті їх прав, свобод та інтересів. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити в те, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону.

Також серед очікуваних результатів реалізації стратегії судом можна назвати наступні:

- підвищення правової обізнаності населення та засобів масової інформації;

- підвищення рівня зацікавленості громадян, в першу чергу молодих юристів, у роботі в суді;

- налагодження постійного зв’язку із засобами масової інформації з метою оперативного та об’єктивного висвітлення діяльності суду;

- формування позитивного іміджу судової гілки влади.

 

Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

 

Нормативно-правові, інші документи та література, що використовуються при здійсненні комунікації